2017. augusztus 30., szerda

Mi van a táskában - és mi lesz a fejben?

Iskolakezdés az asztrológia tükrében


A Szűz havának beköszöntével lassan szokni kell a gondolatot, hogy a nyár búcsúja egyben az új tanév kezdetét jelenti. 

A vakáció lazasága után szükséges egyfajta átállás azoknak a gyermekeknek, akik nem most kezdik az iskolás éveiket (hiszen valahogy vissza kell zökkenni a „korán fekvés / korán kelés” ritmusába) - ám még nagyobb kihívás a leendő első osztályos csemetéknek – és természetesen a szüleiknek is.




A nagy izgalom és a büszkeség mellé azért olykor beférkőzhet egy kis aggodalom,- még akkor is, ha minden anyának és apának szent meggyőződése, hogy az ő gyermeke a legokosabb, a legszorgalmasabb, a legfegyelmezettebb… De mi van, ha mégse? ... 

Mit csinál majd egy új közösségben? … Mit kezd egy teljesen más szabályrendszerrel? … Mi lesz a kedvence – és mi történik majd azokkal a tantárgyakkal, amelyekhez se kedve, se érzéke? ... Vajon hogyan veszi majd rá a tanító néni, hogy megfelelő ideig egy helyben ülve maradjon? ...  Utóbbi nyilván a pedagógus gondja lesz,- ám vannak bizonyos dolgok, amikkel egy szülő is nagyban segítheti a megváltozott helyzethez való alkalmazkodást. 


Akik eddig nem szívesen tették, ma már azok is elismerik, hogy az asztrológia remek alapot biztosít a személyiségtípus meghatározásánál. 



A tapasztalatok és tesztelések tükrében egyre több helyen dolgozik együtt nevelési tanácsadó - gyermekpszichológus – gyógypedagógus – ÉS asztrológus azon, hogy minél zökkenő-mentesebb legyen egy beilleszkedés (vagy ha gond van: akkor egy problémamegoldás). 




Mert bármilyen furcsa is: nagyon nem mindegy, hogy milyen karakterű a gyermek, - és ezt szakmailag nem csak a Nap jegye befolyásolja, sokkal inkább az aszcendense, - valamint annak fényszögei,- a 3-as ház kondíciói, - a Merkúr helyzete, stb… Tehát (segít ugyan, de) ebben az esetben sem elég kizárólag a születés napjára támaszkodni. 


A kicsik terhelhetősége, mozgásigénye, feladat-tudata, pszichés érettsége, szociális érzékenysége teljesen eltérhet egymástól még akkor is, ha azonos korosztályba tartoznak,- és ennek felismerésére igen erős jelzések találhatóak a személyes horoszkópjukban. 



Igaz ugyan, hogy teljesen pontos képletet fiatal korban nem lehet készíteni (hiszen a születési óra/perc korrekciójánál jórészt még csak a szülők múltbéli életeseményeire támaszkodhatunk), de a tapasztalataink alapján az aszcendens ismerete és a bolygók jegybéli elhelyezkedése elég támpontot ad.




Az asztrológiai elemzés természetesen nem csak iskolakezdő kis elsősöknek hasznos, hiszen minden korosztály más és más meglepetéseket tartogat a szülők számára. Az első dackorszaktól a kamaszkorig… a pályaválasztás idején… a „nagy vagyok már, azt teszek, amit akarok” időszakában… stb. 

Bármikor ütközhet a szülő falakba, és korántsem biztos, hogy a módszer, ami más gyermekeknél beválik, nálatok is eredményes lesz. Még családon belül, testvérek esetében is teljesen eltérő verziók szoktak előfordulni – hiszen minden gyermek (ahogyan minden felnőtt is) külön személyiség.

Azt nem tudom ígérni, hogy grátisz több oldalas elemzést készítek arról, hogy a te gyermeked alapszemélyiségénél fogva hogyan és miként „működik természetes módon”, az iskolával, - vagy bármi mással – kapcsolatban… Ha teljes elemzést szeretnél róla, akkor azt inkább e-mailben beszéljük meg.

De IDE KATTINTVA találsz néhány gondolatot arról, hogy mivel tudod megkönnyíteni számára a beilleszkedést – mivel tudod hatékonyan motiválni – esetleg mivel éred el pont az ellenkezőjét annak, amit szeretnél… :) - hol véthetsz kisebb-nagyobb hibákat – vagy ha szükséges: hogyan, mi alapján módosíthatod a nevelési elveidet a gyermek érdekében. 





Előző – hasonló témájú – cikkem után egy barátom kommentje valami ilyesmi volt: elég, ha szeretjük a gyermekünket, minden más megoldódik magától. Hát, nem tudom… Szép mondat, de ha ez ilyen egyszerűen működhetne: a világ sem itt tartana. 


Sajnos a mai rohanó életünkben sokszor a „jól szeretés” sem tartozik a természetes és könnyen megoldható dolgok közé. 



Hajlok inkább egyetérteni Nadja Boulanger zenepedagógussal, aki azt mondta:



"Nem akkor szeretjük gyermekünket,
ha minden szeszélyét kiszolgáljuk,
hanem ha kihozzuk belőle a legjobb
tulajdonságait, ha megtanítjuk 
szeretni azt, ami nehéz! "

Köszönöm, hogy velem tartottál:
Farkas Andrea
asztrológus


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése